RAHMİ M. KOÇ MÜZESİ VE MİNİATÜRK GEZİMİZ

16.12.2021 371

Zihin gelişimi somuttan soyuta gerçekleşmektedir. İnsan ,her zaman somut olarak gördüğü,algıladığı şeyleri onların soyut kavramlar ile anlatılmasından daha kolay öğrenebilmektedir. Bu nedenle,öğrencilerimizi derslerle ilişkili olan materyallerle doğrudan karşı karşıya getirmeli ,bu mümkün olmadığında ise nesne veya olayın modeli fotoğrafı veya başka bir simgesi ile desteklemesi önemlidir.Özellike ilkokul düzeyindeki öğrencilerimizde gözle görüp elle tuttuğu somut göstergeler daha fazla  anlam ifade edebilmektedir.Bu sebeple öğretimde öğrencilerimize öncelikle somut göstergeler iletilmeli,daha sonrasında ise soyut olana ulaşılmalıdır.Soyut konuların öğretiminde somut göstergelerin kullanımı verim açısından oldukça önemlidir.Ögretim sırasında sınıf ortamına getirilemeyen cisim,olgu ve olayların yerinde ve planlı olarak incelenmesini gerektiren gezi tekniğini bu gezimizde öğrencilerin gerçek yaşamla bağlantı kurmasını sağlamak amacıyla başarılı bir şekilde gerçekleştirebildik.Buradaki en büyük amacımız somutlaşan bilginin özellike çocuk zihninde daha kalıcı yer edinmesi ,olay-kişi ve doğal koşulları yerinde görerek onlara değerlendirme fırsatını vermek ve eleştirel düşünme yeteneğini geliştirip onlara sorumluluk ,iş birliği ve bağlılık gibi davranışlar kazandırmak amacıyla gerçekleştirdiğimiz gezimiz tam anlamıyla verim alınacak düzeye ulaşmıştır.Okul ve çevre arasında etkileşim kurulup ,öğrencilerin yaşayarak ve gözleyerek öğrenmelerini olanak sağlaması ve somut yaşantılar geçirmesini desteklemek adına bu tarz geziler oldukça önem arz etmektedir.Bunda en büyük verimi ,gezilerimize henüz gitmeden önce onları bu konuda güdülendirerek ,gittikten sonra da gezi esnasında öğrencilerin dikkat etmeleri gereken hususları onlara hatırlatarak ve kuralları uygulamalarına yardımcı olarak gezi sonrasında ise gezi hakkında özet niteliğinde bir değerlendirme yaparak daha verimli hale getirmiş olduk.

3 Aralık 2021 Cuma günü 5, 6 ve 7. sınıflarımızla birlikte önce Rahmi M. Koç Müzesi'ni ardından  Miniatürk'ü gezdik. Rahmi M. Koç Müzesinde denizaltı, feribot, gemi, uçak, lokomotif ve tramvay modelleri gibi gerçek boyutlarda binlerce obje sergileniyor. Bunların yanında Atatürk Koleksiyonu, Bilimsel Araçlar, İletişim Araçları(telgraflar, telefonlar, fonograflar, gramofonlar, kameralar ve televizyon setleri), Karayolu Taşımacılığı (19. yüzyıl at arabaları, bebek arabaları, bisikletler, motosikletler, tarım araçları, klasik otomobiller, otomobil modelleri, itfaiye araçları ve buharlı arabalar), Mühendislik(buhar ve dizel motorlar), Modeller ve Oyuncaklar(18. yüzyıl el işi modeller, minyatür nesneler ve oyuncaklar), Yaşayan Tarih (Çarşı, Balıkçı Limanı, Kayık Atölyesi, Motor Tamir Atölyesi, Torna Tezgahları, Zeytinyağı Fabrikası, Film Seti, Gemi Köprüsü) gibi farklı bölümleri de mevcuttur.Öğrencilerimiz tüm bu bölümleri gezerek zihinlerinde var olan soyut bilgilerini anlamlandırma imkanı bulabilmişlerdir.

 

Miniatürk'te Türkiye'nin en önemli eserlerinin küçültülmüş yapıtlarını bir arada görme ve inceleme fırsatı bulan öğrencilerimiz aynı zamanda eğlenerek  öğrenme fırsatını yakalamışlardır.

 

08-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-202108-12-2021